tisdag, januari 11

OjOjOj... Så länge sedan!!!

Back on track igen??? njaa... men en liten uppdatering så här ett kvartal senare skadar aldrig. Förlåt, till alla er som läser (om ni är några som över huvud taget gör det) för att jag har haft så dålig uppdatering, men men.,,

Här är lite bilder på pennfack jag har sytt. Jag gillar när dom är så stora att man kan stoppa allt i dem. Det med vita prickar och röd dragkedja är det jag har i skolan just nu, i där finns både pennor, sudd, mobil och ipod. Hoppas ni har haft en bra dag.


Jag gjorde skålar av sockervatten och gamla spetsdukar jag fyndat på second hand. Det är superlätt att göra om man inte är rädd för att bli kladdig:

  • Koka upp vatten och socker tills sockret inte längre går att lösa i vattnet. Lösningen ska alltså bli mättad ( men undantag för att låta som en kemist ).
  • Låt sockervattnet svalna, ( det ska få en sån temperatur att du ska kunna arbeta med den.
  • Fyll en bunke med sockervattnet och doppa en duk i vattnet, krama försiktigt ur lite.
  • Lägg duken över an lagomt stor upp-och-ner vänd skål 
  • Låt torka i 2-3 dagar. Skålen ska bli Helt stel, men efter ett tag kan man ta bort den från den upp-och-ner vända skålen så torkar den snabbare.
  • Spar sockervattnet i en flaska, om du skulle bli pysselsugen igen.
En liten docka jag gjorde på beställning till en liten tjej, den lilla dockan fick även en lite killkompis som dock var lite rädd för kameran och kom inte med på bild. 


Lite dålig kvalité, men men...



// Hanna

Ps. Vad tycker ni om att börja lägga ut lite "dagens outfit-bilder" ( jag vill inte bli en snobb-blogg men kanske att det skulle vara en rolig grej, har ju inte visat upp min stil här i bloggen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande så jag vet att du har varit här!